Wednesday 18 January 2017

Kejang perut / perut mengeras

Asssalamualaikum.

Hari ni aku cuma nak share "kesakitan sementara" yang makin kerap aku rasai.😣 Walaupun sekejap-sekejap dia muncul tapi tetap merisaukan.Cerita dia..perut rasa mengeras.Susah nak describe mengeras macam mana tapi rasa tak selesa lah.Bayangkan kau punya baju rasa terlalu ketat sangat bila perut ke depan macam belon tengah mengembang.Aduii..

Sekarang aku dah 35 minggu mengandung.Semalam pi klinik check up
Berat naik 2 kg!! Pelik la kan hujung kehamilan naik berkg kg.Selalu naik gram je..😥 Risau lagi.

Lepas tu nurse kata "Mungkin kena minum air gula kot".Aiii jangan..habis la rekod bersih aku kalau kena minum air gula..werkkk..gatal tekak oi.Then,masuk dalam bilik no 4 untuk check perut.Baby memang duk ikut tempat dia.Kepala dah kat bawah dan semua ok.Hb pun ok nurse kata.Huh legaa part tu.


Braxton hicks : Perut mengeras !!


Alang-alang dah mai check up..nurse tanya ada apa-apa masalah tak? Aku pun cakap la sakit kaki,perut duk rasa keras.Ayat paling tak tahan...
"Kalau rasa mengeras + rasa sakit bila mengeras..terus pegi hospital.Dah boleh beranak.Walaupun tak cukup bulan tapi baby semua da cukup lengkap dah"
Cuak nak terberak aku dengaq..Hukhuk..jangan la..Moga-moga beranak ikut masa k? Ameen

Rasmi baju Omma & Esabel.Gara-gara terpengaruh dengan sale !

No comments:

Post a Comment