Sunday 29 January 2017

Jalan-Jalan Di Aeon Seri Manjung,Perak

                 Assalamualaikum.. 😁

Tahukah anda bahawasanya minggu ni minggu Chinese New Year dan aku tak balik kampung.Kenapa? Sebab cuti sat sangat.Aku macam tak larat pulak rasanya nak duduk dalam kereta lama-lama.Kalau jem tengah jalan dan buatnya nak terbersalin waktu tu,lagi 1 hal kan.Lagipun 9 Feb 2017 ni aku dah start cuti bersalin 90 hari.Harap-harap sempat lah aku bersalin di Kedah.Ameen.Kalau ikutkan kiraan,time tu dah 38 minggu(sekarang 36 minggu dah).

Aku mengalami simptom susah sangat nak bergerak.Sebabnya rasa sakit sangat dekat paha dan kat bawah-bawah tu.Hmm..sebenarnya itu normal bagi ibu-ibu yang di hujung kehamilan.Aku dah pergi jumpa doktor dan dia sendiri cakap sakit ni takda ubat.Aku hanya mampu tersenyum kelat.Doktor ada la bagi MC dua hari untuk aku rehat.

Tapi dalam sakit-sakit tu,sempat jugak aku meluangkan masa cuti ke Aeon Manjung.hihihi Pertama kali jejak kaki ke situ.Lebih kurang macam Aeon Bukit Tinggi,Klang.Sebab bosan sangat duduk rumah.Jalan ja slow-slow asal dapat cuci mata sikit.Kat Teluk Intan ni ada The Store ja. (-__-)

             Aku teringin nak makan ayam penyet.Ingatkan ada dekat dalam Aeon tu.Tapi kuciwaaaaa...Jadi singgahla makan kat The Chicken Rice Shop sebab dah lapaqq sangat.



Muka aku lapaq boleh gigih senyum lagi.Muka yang sorang ni kalau lapar,haa lapar sungguh.Sebenarnya siapa yang mengandung ni? 😅

Jadi dah selesai isi tangki,kebetulan ada Kaison kat situ..terus teruja nak singgah.Sebelum ni asyik taksub dengan Daiso ja.

Excited tak ? Hahaha macam tak jaaaa.


Jeng jeng..jom terjah sikit apa ada dalam kedai ni.Yang orang duk cakap best sangat la apa la..😆

Bunga-bungaan.Sesuai untuk siapa yang suka deco rumah.
Macam-macam jenis bunga ada weh.Harga pun satu tangkai tu aku tengok ada yang RM4,RM3..berbaloi kan.Pasu-pasu hiasan dia pun comel ! Nak ambil gambar pasu tapi ada pekerja dia tengok semacam aku ni banduan yang lari keluar dari lokap polis ja.Terus simpan handphone dan berpura-pura cakap dengan suami i.Haha

Frame hiasan bertulis.
Yang ni pun bermacam jenis.Macam-macam quote ada.Yang dalam.gambar ni RM13.90.Yang besar mahal lagi pun ada.Tapi bagi aku,yang ni pun ok dah.Ingat nak beli untuk hias rumah.Bila.pikir balik,eh aku dah nak cuti bersalin,kalau aku hias pun nanti aku cuti.Haha so biarkan dulu.
Yang beliau tengok ni ada 5pieces.RM100 lebih.


Laundry basket.Pun bervariasi.Aku rembat satu.RM14.

Bantal owl.Dan segala macam binatang ada.Aku rembat jugak.Bantal bentuk air.hahah Rm11.

Betullah kalau datang sini,boleh rabak poket dan berpinar-pinar mata.Untuk penggemar benda comel-comel,yang suka hias rumah sesuai lah datang sini.Harga pun bagi aku okay ! Banyak lagi barang cuma ni ja yang aku snap.Ok daa.




No comments:

Post a Comment