Friday 21 September 2012

cuti yang hilang

Assalamualaikum kpd anda yg membaca : )
Blog ni telah berubah menjadi sangat pink.Padahal aku tak da la suka pink sangat..
Huhu..di malam yang sunyi ni tiba2 teringat nak taip kat blog yang wujud sebab tugasan sem 2 dulu.Kawan-kawan yang lain banyak yang dah tak mempedulikan blog yg dah dibuat dulu.Tapi aku masih berkeinginan nak jenguk2 walaupun tak da apa-apa yang menarik...

Aku baru masuk minggu ke-2 kuliah semester 3.Semester ni aku banyak belajar kat fakulti aku.Fakulti Pengajian Pendidikan.*Ohh cikgu*...tapi dekan awai2 lagi dah kata"kamu yang masuk sini belum tentu 4tahun lagi dpat jadi guru"..hmm

tapi lepas masuk kelas Tanaman Perladangan hari tu,Prof tu cakap kami boleh mintak kerja dengan RISDA,LGM,FELCRA dan banyak lagi agensi2 pertanian yang lain.Boleh jugak jadi usahawan dalam pertanian.ehehe.. ayah aku nak sangt aku keja ngan RISDA.

Permulaan sem ni sangat tak berapa best.Kena tukar kolej lain.Kolej yang dulu punya besar macam gelanggang futsal(mungkin).Kalau beza skrg ni,luasnya 3 kali ganda kecil dari bilik kat kolej dulu(sangkarr burung).
             
                           "Ayah,bilik sempit..x syok.Nak dok umah sewa"
                         "Rumah burung lagi sempit.X payah dok umah sewa.Bahaya !"

Ramai susah nak percaya bila gtau keadaan.Apa yang ditanya "Sempit sangat ke?".Tapi sekurang-kurangnya ada bilik jugak kan?hoho Dan aku mengangkut barang dari kolej lama hanya sorang2.Ada sorang kawan tolong.
                                                     *tHANKs Ida Nazuha*
Penat mang x terkata.Mang time tu rasa geram dengan mata2 yang memerhati.Sakit urat 1 minggu gara2 angkut barang.Sakit semua tempat.Huh!!Bawak turun dari tingkat 4 pastu p kolej baru angkat ke tingkat 3.Masa tu sapa sent mesej kat aku,tipon aku bakal jadi tempat aku lepas geram.Amekaw!Barang aku sangat banyak.Baru2 ni da pos sekotak besar bawak balik rumah.(Tindakan akibat x larat simpan banyak sangat barang.)

Cita benda2 ni wat aku rasa geram pun ada.Aku mau tukar cita lain.Cita tentang kejayaan aku.:D
sambal udang
Lihat atas:haha
Dok kat u kan tak masak.Keja beli ja.Terhapus bakat aku kalau macam tu.Ni aku masak untuk adik bongsu aku.Tunggu dia balik sekolah.Sampai ja dia kat rumah,aku suruh dia p dapur.Lepas ja tengok sambal kesukaan dia,terus p salin baju sekolah.Tengah makan dia kata,

  "Kak,awat hang x buat jual? Mesti laku"

Hahaha.kembang semangkuk.*Dia hanya nak aku masak macam2 kat dia tiap2 hari ibarat dia seorang prince* macam la aku tak tau.Tapi aku agak termakan dengan kata2 dia.:D
Jadi bagi sesiapa yang nak cuba,,,

Mula2 blend cili kering dengan bawang besar + belacan. tambah air sikit.Kalau x,mang x berputar la blend tu.ha3.Pastu tuang minyak sikit lam kuali untuk tumiskan bawang merah + bawang putih.
Masukkan cili yang dah blend dalam tumisan tadi.
Kacau2 pastu boh halia sikit.Bila dah mendidih letak udang lam tu.Nak pedas lagi boh cili padi/cabai melaka.Kalau aku,suka boh daun limau prut sama(Wangi....).
Tambah asam keping,garam,air,gula sikit...Siap !!
Boleh cuba,x berbahaya ok .. :))

No comments:

Post a Comment